آیا شما نیاز به مشاوره دارید؟

جابجایی و حمل میز بیلیارد در اسباب کشی

جابجایی و حمل میز بیلیارد در اسباب کشی

جابجایی و حمل میز بیلیارد در اسباب کشی

اگر اسباب کشی دارید و میز بیلیارد یکی از اثاث هایی است که بایستی در این فرآیند حمل نمایید ممکن است با چالش بزرگی روبرو باشید. به همین دلیل می توانید از خدمات شرکت های مخصوص اسباب کشی بهره مند شوید. این شرکت ها می توانند به خوبی از پس حمل بارهای سنگین برآیند. زیرا افراد ماهر و آموزش دیده در این شرکت ها می توانند اسباب های شما را بدون هیچ گونه آسیبی جا به جا کنند. لازم است بدانید حمل میز بیلیارد یک کار به شدت تخصصی است که نیاز به دانش و تبحر خاصی دارد. بنابراین بهتر است از این فکر که خودتان با کمک دوستانتان از عهده این کار برآیید بیرون بیایید و کار را به کاردان واگذار نمایید.

 

 زیرا حمل این گونه وسایل برای افراد معمولی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. استفاده از افراد متخصص سبب می شود که به شما و وسیله تان صدمه وارد نشود.

 

لوازم مورد نیاز برای حمل و انتقال میز بیلیارد

ابزارهای زیر برای حمل میز بیلیارد لازم و ضروری هستند:

 

دستگاه مته برقی

پتو

پیچ گوشتی و آچار

نوار چسب

پلاستیک‌های حباب دار

سلفون

جابجایی و حمل میز بیلیارد در اسباب کشی

نکات مهم در رابطه با حمل میز بیلیارد

 میز بیلیارد امروزه جایگاه ویژه ای را در مراکز تفریحی به خود اختصاص داده است. اگر به شهربازی یا سایر مکان های تفریحی برای جوانان سر بزنید شاهد این وسیله خواهید بود. ممکن است در فیلم های سینمایی شاهد میزهای بیلیاردی بوده اید که جوانان بسیاری مشغول بازی با آن بوده اند. این میز با وزن سنگینی که دارد چگونه به آن جا منتقل شده است؟ آیا برای جا به جایی آن از کمک چند نفر استفاده شده است؟ چه تجهیزات و وسایلی برای انتقال این میز ضروری است؟ آیا تمام شرکت های باربری می توانند حمل این بار سنگین را بدون وارد آمدن هیچ صدمه ای به آن به انجام رسانند؟ در صورتی که این وسیله را جزء اسباب های خود دارید باید بدانید که حمل میز بیلیارد بخشی از کار بیشتر شرکت های اسباب کشی است. بنابراین این وسیله نیز مانند سایر لوازم بدون دیدن هیچ گونه نقصی به مقصد انتقال داده می شود. اما اگر خودتان هم می خواهید به کمک افراد متخصصی که از شرکت های باربری فرستاده می شوند بیایید لازم است تا حداقل نکات این مقاله را از نظر بگذرانید.

 

لازم است در نظر داشته باشید که برای جا به جا کردن هر وسیله به خصوص وسایل بزرگی که حمل آن ها سخت و دشوار است نیاز دارید تا دفترچه راهنمای آن وسیله را مطالعه کنید تا روش حمل و انتقال آن را یاد بگیرید. اگر دفترچه راهنما را گم کرده اید می توانید با انجام اقدامات زیر اقدام به جا به جا کردن میز بیلیارد نمایید.

ابتدا لازم است بدانید که برای حمل میز بیلیارد به چهار عدد پایه سیار نیاز است. این پایه ها شبیه به دوربین های فیلمبرداری هستند. اگر توجه کرده باشید این دوربین ها با کمک این پایه ها جا به جا می شوند. به طور معمول میزهای بیلیارد 4 تا 6 پایه دارند؛ بنابراین به همین تعداد پایه نیز نیاز است تا هنگام جابه جایی پایه های میز دچار صدمه نشوند و با کشیده شدن بر زمین خراش نبینند. همچنین چنانچه کفپوش مکان از جنس لمینت است، صدمه ای به آن نیز وارد نیاید.

شرکت بارت باردر زمینه بسته بندی اثاثیه منزل و انجام کارهای مربوط به اسباب کشی میتواند کمک حال شما باشد و تمامی وظایف مربوط به اثاث کشی را انجام دهد.

 

موقعی که قصد دارید تا میز را حرکت دهید بایستی مراقب باشید. بهتر آن است که این کار را به کارگران شرکت مخصوص اسباب کشی بسپارید تا به آهستگی آن را از یک سمت بلند کنند. سپس با قرار دادن پایه های آن طرفی که بلند شده است، آن ها را بر روی پایه های متحرک بگذارید. سپس دقیقا همین عمل را برای پایه های مقابل انجام دهید. توجه داشته باشید برای این که به ستون فقرات شما صدمه ای نرسد بهتر است تا هر پایه را یک کارگر بلند کند.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که پایه های میز به طور دقیق بر روی پایه های متحرک قرار گرفته شود تا زمان حرکت دادن میز، پایه ها دچار لغزش نشوند. برای قرار گرفتن پایه های متحرک، لازم است تا همگی به یک طرف و در راستای بدنه مستطیلی شکل میز بیلیارد قرار بگیرند.

قبل از این که میز را بر روی پایه های متحرک حرکت بدهید لازم است تا لوازم و اجسامی که بر سر راه شما قرار گرفته است را بردارید و حواستان به پستی و بلندی که ممکن است در مسیرتان وجود داشته باشد، باشید.

توجه داشته باشید که در اسباب کشی، میز به علت سنگینی در هنگام حرکت بر روی سطح شیب دار، ناگهان سرعت زیادی به خود بگیرد. به همین علت لازم است تا افراد به گونه ای در کنار هر ضلع قرار بگیرند که در صورت چنین اتفاقی بتوانند به آسانی کنترل میز را به دست بگیرند.

مراحل لازم برای منتقل ساختن میز بیلیارد

ابتدا لازم است تا هر یک از شش سوراخ که توپ های رنگی بیلیارد، در موقع بازی به داخل آن می رود را به کمک ابزارهای خاصی جدا نمایید. برای انجام این کار لازم است تا با بهره گیری از یک آچار، بندهای فلزی اتصال دهنده این سوراخ های پارچه ای را یکی پس از دیگری جدا نماییم و سپس آن ها را خارج کنیم.

با استفاده از آچارهای مخصوص جدا کردن قطعه های چوبی، لبه های چوبی میز بیلیارد را نیز جدا نمایید.

اکنون لایه سبز قسمت خارجی میز را بردارید. جهت این کار نیاز دارید تا با کمک یک پیچ گوشتی یا دریل، پیچ های اتصال دهنده پوشش سبز رنگ را از بدنه میز جدا کنید. سپس قطعه های دیگر را از لایه وسط میز جدا نمایید و هر قسمت را از بقیه جدا سازید.

این قطعه ها را بعد از جدا کردن به طور دقیق بر روی ماشین حمل بار قرار دهید و به سمت مقصد انتقال دهید.

 

برای جابجایی و حمل میز بیلیارد به هیچ عنوان خودتان اقدام نکنید، زیرا این پروسه نیازمند مهارت خاصی در جابجایی می باشد به همین دلیل از نیروهای متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

سخن آخر

 همان طور که در این مقاله توضیح دادیم حمل و انتقال میز بیلیارد نیاز به تخصص افراد آموزش دیده دارد. افرادی که برای این وسیله بسیار سنگین مهارت های ویژه ای را کسب کرده باشند. حمل و انتقال میز بیلیارد در صورت نداشتن مهارت کافی می تواند برای جان افراد خطرآفرین باشد. لذا لازم است تا حتما جهت انجام این کار با شرکت های مخصوص اسباب کشی که تخصص ویژه در این زمینه دارند تماس بگیرید تا کار اسباب کشی شما به بهترین نحو انجام گیرد.